torsdag 18 februari 2010

Ännu mera snor och värk i ansiktet

Det börjar faktiskt kännas rätt tröstlöst med denna vinters eviga förkylningar i den här familjen. Nova bara snorar och snorar och snorar och snorar vecka ut och vecka in med endast några få friska dagar emellan. Det är riktigt tufft när man är för liten för att kunna snyta sig. Stackars liten!
Själv har jag gått och dragit på min förkylning i flera veckor och nu har den nått sin kulmen i en bihåleinflammation. Läste på 1177.se och konstaterade att det borde vara en bild på mig bredvid symtombeskrivningen. Det positiva i kråksången är att jag testade att boka tid till vårdcentralens snabbmottagning via webben och blev glatt överraskad över hur bra det funkade. Nu har jag (som ju aldrig vill gå till doktorn) en tid till vc imorgon förmiddag, för nu står jag inte ut med värken över öga och käke längre. Har iallafall gått av det sista arbetspasset för den här veckan så nu får jag ligga och kurera mig i tre dagar innan det är dags igen. Dags att krypa ner i sängen och hoppas på en god natts sömn. God natt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar